طلاق بائن در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

طلاق بائن در تهران (طلاق بدون رجوع)

طلاق متقابل طلاقي است كه پس از طلاق رابطه زناشويي بين زن و شوهر به كلي از بين مي رود و مرد نمي تواند در حين طلاق به همسر سابق خود مراجعه كند. البته خُلّه و طلاق مباركه كه يكي از انواع طلاق صريح است كه زن با دادن مهريه خود طلاق مي‌گيرد، در صورت مطالبه تمام يا قسمتي از مهري كه در حين طلاق داده است، طلاق باطل مي‌شود. براي بازگشت باز باشيد

 

طلاق باين نيز به چند دسته تقسيم مي شود كه عبارتند از:

 

1- طلاق از زن باكره (زني كه بعد از ازدواج با او رابطه جنسي نداشته است)

 

2- طلاق دختر صغير (دختري كه 9 سال تمام نشده باشد.

 

3- طلاق زن يائسه

 

4- طلاق طلاق

 

5- طلاق مبارك

 

6- طلاق ثالث يا طلاق سه گانه

 

7- طلاق نوع ديگري نيز وجود دارد كه به آن طلاق شرعي مي گويند. در اين نوع طلاق، حاكم شرع، زن مردي را كه نه نفقه او را مي دهد و نه او را طلاق مي دهد، طلاق مي دهد.

در طلاق رجعي مرد مي تواند بدون نياز به ازدواج جديد و شروع مجدد زندگي مشترك به همسر خود رجوع كند و عقد قبلي با تمام آثارش پابرجا بماند. در طلاق رجعي زوجين از يكديگر ارث مي برند و زوجه مستحق نفقه است و زوجه مي تواند در خانه مرد بماند.

 

در طلاق خلع و مباركه كه يكي از انواع طلاق صريح است و زن با دادن مهريه خود را طلاق مي دهد، در صورتي كه زن تمام يا قسمتي از مهر خود را كه در حين طلاق داده مطالبه كند، طلاق باطل است. صريح مي شود و تبديل به طلاق رجعي مي شود. و مرد مي تواند در هنگام طلاق به زن برگردد و زندگي مشترك خود را دوباره آغاز كند.

انواع طلاق بر اساس متقاضي طلاق

اگر هر يك از زوجين به تنهايي يا هر دو تصميم به طلاق گرفتند، ابتدا بايد تقاضاي طلاق كنند. اكنون طبق قانون طلاق در ايران، طلاق بر اساس اينكه چه كسي دادخواست طلاق را به دادگاه مي‌دهد به دو دسته كلي تقسيم مي‌شود:

 

1- طلاق يك طرفه: زماني كه تنها يكي از زوجين تصميم به طلاق و جدايي مي گيرد و با تقديم دادخواست طلاق از دادگاه خانواده تقاضاي طلاق مي كند، طلاق يك طرفه است. طلاق يك طرفه ممكن است توسط مرد يا زن باشد.

 

طلاق يك طرفه به دو دسته تقسيم مي شود:

 

طلاق از يك مرد

 

طلاق از همسر

 

2- طلاق توافقي: اگر زن و مرد بر طلاق توافق كنند، طلاق توافقي خواهد بود.

بر اساس قانون، مرد حق طلاق دارد و هر زمان كه بخواهد مي تواند با تقديم دادخواست طلاق از طرف مرد، زن خود را طلاق دهد، البته بايد توجه داشت كه براي طلاق زن، مرد بايد زن خود را طلاق دهد. . ابتدا بايد حقوق مالي زن كه شامل مهريه است پرداخت شود، نفقه، نفقه، جهيزيه و تقسيم اموال زوج در طلاق و سپس به درخواست او حكم طلاق يا گواهي عدم امكان سازش صادر مي شود. و مرد مي تواند طلاق را اجرا و ثبت كند. همچنين در صورتي كه مرد توانايي مالي براي پرداخت يكجاي حقوق مالي زوجه را نداشته باشد، مي تواند با تقديم دادخواست معوقه، پرداخت مهريه و ساير حقوق مالي زوجه را به صورت اقساطي درخواست كند.

 

يكي از نكات مهمي كه مرد در طلاق بايد به آن توجه كند دلايل طلاق مرد است زيرا اگر مردي بخواهد با دليل موجهي مانند خيانت زن خود را طلاق دهد نيمي از دارايي مرد در اختيار مرد قرار نمي گيرد. مرد. زن مطلقه

زن حق طلاق ندارد و براي تقديم دادخواست طلاق بايد دلايل موجه و محكمه پسند به دادگاه ارائه كند تا پس از اثبات دلايل طلاق، حكم طلاق به دادگاه صادر شود. زن درخواست او

 

يكي از مهمترين دلايل طلاق زنان سختي و خجالت است. مطابق ماده 1130 قانون مدني، در صورتي كه ادامه نكاح موجب عسر و حرج زوجه باشد، زن مي تواند به حاكم شرع مراجعه و تقاضاي طلاق نمايد. بر اساس تبصره اين ماده عسر و حرج عبارت است از پيدايش حالتي كه ادامه زندگي را براي زوجه با مشكل مواجه كرده و تحمل آن را براي زوجه سخت كند و زوجه مي تواند به دادگاه مراجعه و تقاضاي طلاق كند. . از طرف همسر به دليل سختي و خجالت. و درد را احساس كنيد.

 

طلاق از طرف زن نيز با شروط دوازده گانه ضمن عقد امكان پذير خواهد بود و زن مي تواند با اثبات هر يك از موارد مندرج در عقد از دادگاه تقاضاي طلاق كند.





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: